'Voorkruipen' bij de douane

8 oktober 2017 - Port Douglas, Australië

De tweede vlucht begon gisteren veelbelovend; Aimee viel bij het opstijgen als een blok in slaap. Helaas duurde dat slechts 45 minuten en daar is het ook deze vlucht bij gebleven. Maar ook nu heeft ze het weer heel goed gedaan en de hele vlucht heel braaf gespeeld in haar stoel.
Eenmaal in Cairns wilde Aimee natuurlijk direct rennen en spelen. Dat deed ze ook en moesten goed ons best doen haar bij ons te houden. In de rij van de douane wist ze toch te ontsnappen en rende ze onder alle 'snake-linten' door en wilde niet meer terug in de rij 😳😂
Eenmaal 'teruggevangen' toch maar dragen, maar toen was Aimee op.....in de volle rij van de douane zette ze het keihard op een brullen. Hetgeen volgde, leidde voor ons tot enerzijds schaamrood op de kaken anderzijds lachen. Aimee was echt oververmoeid van de lange reis en helemaal overstuur en niet meer te sussen/troosten. En of een van de douane beambten nou medelijden had met haar, ons of de andere mensen in rij; wij werden direct uit de rij gehaald en naar het eerst volgende vrije loket gebracht. 😳😂
Daarna ook nog een bijzondere customs check voor alle bagage. We werden met een man of 10-15 in twee lange rijen opgesteld, waarna een hondje de controle van de bagage deed.
Nu aangekomen in port douglas. Omdat we weg vroeg zijn (half 10); eerst maar eens een bakje koffie in 'het centrum', boodschappen en een bezoekje aan de markt. Vanmiddag kunnen we pas inchecken.
Uiteindelijk ingecheckt in the Mediterranean in Port Douglas. Daar opgefrist en eerst nog even weer 2 uurtjes geslapen en daarna even  naar het strand gelopen voor een korte standwandeling .
Maar nu ook vroeg weer op bed, want er staat een boottripje op het programma morgen.

1. Cecile Kroes:
    11 oktober 2017
    Schattige hondjes hier bij douane niet? Niks geen commessaris rex - schattige kleine beagels....