Kangaroo valley

23 oktober 2017 - Kangaroo Valley, Australië

In de koelkast van het huisje ligt brood, eieren, boter, melk, jam en honing voor ontbijt. Ook is er koffie dus ik besluit brood te toasten, eieren te koken en koffie te zetten. Natuurlijk hebben we zelf watermeloen voor Aimee gekocht.
Na het ontbijt gaan we eens in het dorpje kijken. Veel bakeries, koffie en prullaria, maar het is er erg rustig. De b&b signs in de regio doen echter anders vermoeden overal staat ' no vacancy'. Eerst maar een bakje koffie en dan naar het pioneer museum. Geeft een overzicht van het leven van de eerste settlers in Kangaroo valley. Op zich mooi, maar het museum heeft betere tijden en onderhoud gekend.
Na het museum rijden we naar Fitzroy  falls, voor een wandeling. Mooi uitzicht en Aimee vindt het weer heel leuk om weer in de rugzak te zitten. Ook nu blijkt Aimee reden voor veel mensen om een willekeurig gesprek met ons aan te knopen.
Op de terugweg rijden we naar een scenic outlook; en dan is het maar goed dat we een 4w drive hebben. Maar het resultaat is een schitterend uitzicht over kangaroo valley. Kangaroo valley is echt een vallei, volledig omsloten door bergen en in het gebied wordt met name vee gehouden.
Op de terugweg langs de locale kruidenier voor het avond-eten (brocolli, aardappels en steak) en dan terug naar de cottage.
Even bij de geitjes kijken in de tuin en dan vanuit het huis een poging tot een wandeling naar de 'creek' ( het riviertje verderop), maar na een half uur redelijk steil afdalen geven we het op ( zeker gezien het feit nog verder blijft dalen) en draaien we om. Onderweg zien we echter wel wat dieren: een Echidna (enchilada voor Cecile 😜), een kangaroo ( Jaja de enige die we in kangaroo valley zullen zien), kakatoes en veel andere vogels.
Terug in de cottage is het tijd om te koken en daarna kijken we de (slechte) film af.