Walvissen!

25 oktober 2017 - Tanja, Australië

De dag begint regenachtig, maar een ontbijtje droog onder de luifel is prima. Omdat het nog wat grijs is besluiten we naar een dorpje (Bega) in de buurt te gaan voor wat boodschappen. Troosteloos dorpje maar in ieder geval wat wifi om de blog te updaten en natuurlijk de boodschappen voor de komende dagen.
S middags lekker naar het strand want het zonnetje is er door gekomen. Op het strand is ook de lokale BSO bij de surfclub, dus er wordt hard gespeeld in het water en op het strand. Dat kunnen we in Nederland moeilijk voorstellen als BSO.
We zitten lekker in de zon en dan zien we verderop in het water opeens een walvis springen!!!! Het blijkt dat er een groepje zit dat heerlijk aan het spelen lijkt te zijn. We zien ze steeds springen (en weer neerkomen met een grote plons), duiken (staart ongoing uit het water) en rollen ofzo (vinnen spetteren). Het is allemaal op grote afstand maar het blijft geweldig om te zien. De lokale wandelaars kijken hoofdschuddend naar mijn enthousiasme als ik weer zeg: kijk daar springt er weer een!