Stranden en speeltuintjes

30 oktober 2017 - Walkerville South, Australië

Afgelopen dagen lekker rustig aan gedaan en wat van de omgeving bekeken.
De donderdag ochtend begon opnieuw regenachtig. De vooruiitzichten voor de dag waren niet al te best, dus weer op zoek naar een plaatsje. Dit keer Tilba een historisch dorpje (oorsprong begin 1800). Klein straatje in the middle of nowhere; ziet er nog wel aardig uit maar met name useless winkeltjes en galleries. Dus wel even een bak koffie en dan weer verder. Dan naar Bermagui een toeristisch plaatsje. Niet veel beter qua bezienswaardigheden dus we gaan door naar het strand. Ondanks de wind wil Aimee toch zandkastelen bouwen. Maar na een half uurtje houden we het voor gezien; het gaat regenen. En dat blijft het de rest vd middag en avond. Dus vermaken we ons in de tent met een puzzle, kleurplaat en nemo.
Volgende dag vertrekken we naar Lakes Entrance; een plaats waar een doorgang is vanuit de zee naar alle binnenmeren in de regio. Onderweg nog een stop aan de kust in een klein plaatsje voor wat uitkijkpunten en bij een speeltuin/picnick plaats, maar niet te lang want het is een behoorlijke afstand die we moeten overbruggen. In Lakes Entrance is het redelijk druk maar dat is waarschijnlijk ivm het weekend. Op de dag van aankomst is het lekker weer en we gaan na kort wat rond te kijken naar het huisje. Ook hier zijn de eigen seen afwezig en zit de sleutel gewoon in de deur. Mooie locatie voor de komende twee dagen
De volgende dag is het weer echter weer minder. In de ochtend dus weer naar een dorpje daarna toch even naar het strand. In de middag gaan we naar het overdekte zwembad (het is intussen weer gaan regenen) tot grote blijdschap van Aimee.
Zondag is het weer tijd om naar de volgende locatie te rijden. Onderweg een stop bij de supermarkt want de nieuwe locatie heeft geen supermarkt in de buurt (~40 km). Aangekomen in het huisje blijkt deze aan de kust met uitzicht op zee. In de boom naast het huisje zit een koala die Aimee maar wat graag gaat bekijken. Erg mooie locatie voor de komende 4 dagen. Het is nog lekker weer dus we lopen door een klein bos nog even naar het strand; schelpen zoeken. Daarna lekker buiten op het terras op het picnick bankje het avond eten en naar de konijntjes kijken.
Vanochtend lekker langzaam opgestart; het heeft vanacht gestormd en het weer is omgeslagen. Begin van de middag besluiten we een korte trip te maken naar Agnes Falls (moeten we natuurlijk zien ); is wel een van de betere watervallen van de laatste tijd. Natuurlijk ook nog even naar de speeltuin en dan weer terug naar het huisje.