Jervis Bay en een tent

24 oktober 2017 - Tanja, Australië

Opnieuw tijd om te verkassen, dus we pakken we spullen in en rijden verder naar het zuiden. We slaan een mogelijke wandeling voor de ochtend ( 2,5 uur incl de rit er naar toe) over aangezien onze reis ongeveer 4 uur is en we onderweg nog in een tweetal baaien willen stoppen.
Eerste stop Jervis Bay. Zodra we aan komen rijden zijn we onder de indruk van de witte stranden en de helderblauwe zee. De baai bestaat uit een drie of viertal plaatsjes met ieder een eigen strand. Wij beginnen (natuurlijk) met koffie in Huskisson; klein toeristendorpje waar we ook even langs het water lopen.
In het volgende plaatsje (Vincentia) gaan we naar het strand om even lekker in het zand te spelen.
We rijden begin van de middag verder; nog 250 km te gaan. Nog een stop in Bateman's bay voor een ijsje. De baai is minder mooi dan gedacht, maar wellicht de verkeerde plek (echter geen tijd om te zoeken)
Op de hele route zuidwaarts komen we langs bijzonder mooie baaien, lagunes en binnenmeren, mooie tot om te maken ( al is dit voor Aimee iets te lang).
Tegen 17.30 arriveren we in Tanja op onze nieuwe locatie: een safaritent met uitzicht op de lagune. De tent heeft gewoon een douche, keuken en een kleine kamer, alleen geen muren maar tentdoek. Het hele terrein zit vol met kangaroos tot groot plezier van Aimee.
Het is wat frisser buiten, maar lekker warm aangekleed merken we dat niet echt.