Snorkelen & Schildpadden

9 oktober 2017 - Port Douglas, Australië

Vanochtend vroeg op, want om 8 uur moeten we in de haven zijn. Daar vertrekken we met een grote catamaran naar de low isles.
Aan boord van, zoals Aimee het steeds zegt 'de grote boot', gaan we de zee op naar het Great Barrier Reef. De low isles liggen op het buitenste rif. De zee is relatief rustig, maar wij zijn blijkbaar geen echte zee mensen.... Aimee vind het erg spannend en klampt zich aan ons vast ( of wellicht kan zij ook niet zo goed tegen het geschommel op de zee).
Aan boord raken we aan de praat van twee mensen van Stanford; de man is van oorsprong Nederlander (1955 geemigreerd) en spreekt nog bijzonder goed nederlands (zonder amerikaans accent). Daarnaast zijn er een stel fransen aan boord die echt geen woord Engels spreken. Heel bijzonder en voor de mensen aan boord bijzonder lastig bij oa de safety instructions en uitleg bij het snorkelen.
Na een tocht van een uurtje gaan we aan land op het eilandje. Ronald en Aimee blijven op het strand en ik ga even snorkelen. Vlak bij het eiland is al veel koraal met ook de nodige vissen. Supermooi en kleurrijk (m.n. de vissen dan) Maar het hoogtepunt van de dag voor Aimee is ondertussen op het strand; Schildpadden in het water vlak bij het strand.
Op het strand wordt nog wat gespeeld, waarna we terug gaan naar de boot voor lunch en een tochtje met een glass bottom boot.
Aimee is ondertussen al wat vrijer op de boot en wil overal heen lopen en is voortdurend aan het zingen. Op de terug weg valt ze in slaap maar de rest van de dag moeten we steeds horen: schildpadden!!! In het water!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ben:
    11 oktober 2017
    Fijn om te lezen dat die vroege ochtenduren in het openluchtbad van Wijhe uiteindelijk goed besteed zijn geweest. Het zwemmen gaat jou veel beter af. Klinkt als een hele mooie dag en bijzondere ervaringen voor Aimee