Cows and Kangaroos!

16 oktober 2017 - Cairns, Australië

Tot nu toe hebben we op de trip nog geen enkele kangaroo gezien; en dat terwijl we toch al een week in Australia zijn. Vandaag gaan we ze dus maar opzoeken. Onderweg naar Cairns plannen we een aantal stops, waaronder granite gorge waar wallabies gevoerd kunnen worden.
Nadat we gisteren ge-BBQ-d hadden en opnieuw hadden genoten van het enorme krekelconcert (wat een kabaal zeg bij zonsondergang; je kan elkaar bijna niet meer verstaan),  beginnen we de dag na het ontbijt en checkout bij lake eacham, onderdeel van crater lake national park. Korte wandeling langs het meer en komen heel toevallig een zwitsers stel tegen dat we twee dagen geleden in de b&b hebben ontmoet. Mooi meertje midden in het woud, maar blijkbaar feestlocatie voor de jeugd....
Daarna verder naar een dorpje richting het noorden: Yungabarra. Dit voor de volgende stop de curtain fig tree. Leuk klein toeristendorpje, goede plek voor een kop koffie en een speeltuin voordat we op zoek gaan naar de boom.
Op een willekeurig terrasje bestellen we koffie en gaan we zitten; en wat blijkt.... weer naast datzelfde zwitserse stel (we zeggen dus maar tot de volgende keer, maar zien ze daarna niet weer).
Na de koffie nog even naar de speeltuin en een kijkje nemen bij de fig tree.
Na de fig tree door naar een chocolate en cheese farm voor de lunch en natuurlijk even bij de koeien kijken. Er staat een groot beeld van een cassowary in de tuin en dat is toch wel Aimee's favoriet.
Dan is het toch echt tijd voor de wallaby's.
In granite gorge kunnen we een korte wandeling doen en wallabies en schildpadden (in het water) voeren. Een keer raden wat Aimee het leukste vond..... (schildpadden in het water!!). Maar ook de wallabies vind ze leuk (en spannend) en ze durft uiteindelijk samen met Ronald de wallabies uit haar hand te laten eten. Ook mag ze nog even knuffelen met een cavia die daar gehouden wordt door de eigenaar (hij bood ook de slang aan maar dat vonden wij niet zo'n goed idee 😳)
Vanuit granite gorge een ritje van ongeveer 50 minuten naar onze volgende bestemming Kewarra beach resort in cairns. Onderweg begint het te regenen en dat blijft ook zo voor de rest van de avond. We besluiten daarom tapas te eten in de bar en vroeg op bed te gaan. Hopelijk morgen beter weer (maar de voorspelling is opnieuw regen.... tot grote vreugde van de locals)